wtorek, 30 września 2014

Opolskie...............I'm Staying here !!!


Kiedyś byłam przekonana, że stąd wyjadę.................
ciągnęło mnie gdzieś.............sama nie wiem gdzie ;-) Byle dalej stąd, byle tu nie zostać ;-)
Dziś, mam za sobą kilka lat spędzonych, nie tylko w innym województwie, ale i innym kraju,
i już wiem, że Opolskie to............. moje miejsce na Ziemi :-)



Chcę Wam, to moje miejsce trochę przybliżyć, pokazać.
 Dziś jedynie ogólnie, a w późniejszym czasie, co ciekawsze atrakcje, opiszę w osobnych postach :-)
Bo odnoszę wrażenie, że nasze województwo jest trochę w cieniu sąsiadów ;-) Z jednej strony Wrocław, z drugiej Katowice, przez co, o Opolu często się zapomina.
A szkoda,  bo Śląsk Opolski to piękny rejon naszego kraju, i ma sporo do zaoferowania :-)

Dobra ;-)
Pobawię się trochę w przewodnika ;-) Tego jeszcze nie grali, więc może być wesoło :D
No więc, ( i znowu "no więc" :D ;-) ) jeśli już zdecydujecie się odwiedzić Opolskie, koniecznie zajrzyjcie do
MOSZNEJ (niedaleko Krapkowic)
Przywita Was tu zamczysko, niczym z Disney'owskich bajek :-)



Warto wybrać się również na GÓRĘ ŚW.ANNY
(na zdjęciu Amfiteatr Skalny)


Dla dzieci atrakcją będzie, największy w Europie JURA PARK w KRASIEJOWIE


Natomiast w BIERKOWICACH można zwiedzić Muzeum Wsi Opolskiej 


Na pewno, warta odwiedzenia jest 
NYSA
miasto kościołów, nazywane Śląskim Rzymem.
Na zdjęciu Bazylika św. Jakuba, posiadająca jeden z najbardziej spadzistych dachów w Europie.


Po zwiedzaniu miasta, można odpocząć, nad malowniczo położonym 
JEZIOREM NYSKIM
skąd rozciąga się widok na Góry Opawskie 





No i oczywiście samo OPOLE


Most Piastowki


Amfiteatr Opolski - Narodowe Centrum Polskiej Piosenki

  
  I jeszcze kilka fotek na zachętę ;-)






A jak zmęczy nas zwiedzanie, to stąd, jest już rzut beretem nad
JEZIORA TURAWSKIE 


Prawda, że pięknie :-)
Jestem ciekawa, które z miejsc, spodobało Wam się najbardziej ???
Piszcie, a ja z wielką przyjemnością, napiszę o nim coś więcej :-)
A może nawet skorzystam z okazji, zrobię sobie wycieczkę i pstryknę własne fotki ;-)
Bo dziś, korzystałam z zasobów strony POZNAJ POLSKĘ.

Miłego dnia i nie zapomnijcie, że mamy dziś 
Dzień Chłopaka :-)
Ola

8 komentarzy :

  1. Nie sądziłam, ze macie tam tak pięknie. Ta bliskość gór jest dla mnie chyba największą zaletą. Bardzo ładne zdjęcia! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie też, góry i mnóstwo jezior i jeziorek ;-) Do Mazur nam daleko, no ale na brak wody, narzekać nie możemy ;-)
      Za fotki dziękuję, choć to nie moja zasługa ;-) Ja je jedynie wybrałam :-)
      Pozdrawiam :-)

      Usuń
  2. Wszystko mi się podoba. Nie byłam nigdy w tych stronach a widze że warto. A ten Jura Park......dobrze,że Mikuś juz śpi i nie widział :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak już wrócę na dobre, to musicie nas koniecznie odwiedzić :-) Zrobimy sobie wycieczkę krajoznawczą ;-) Podejrzewam, że Jura Park, nie tylko Mikusiowi się spodoba, Panowie raczej też narzekać nie będą ;-) :-D

      Usuń
  3. Opolskie jest moim zdaniem niezwykle niedoceniane. Często spotykam się z określeniem, że Opole to taki mały Wrocław. Ale trzeba poznać jedno i drugie miasto, bo oba mają swój klimat.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety, taka prawda.......no ale mam nadzieję, że pomału będzie się to zmieniać :-)
      Pozdrawiam :-)

      Usuń
  4. Trzeba sie kiedyś tam wybrać ;)
    Emi

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 My yellOw zOne

Designed By Darmowe dodatki na blogi