czwartek, 14 sierpnia 2014

Inspiracja, a bezmyślne kopiowanie


Ufff............ trudny temat.
I dotyczący w zasadzie, każdej dziedziny naszego życia.
A trudny dlatego, że niestety, nie wszyscy zauważają, cienką granicę, jaka jest pomiędzy inspiracją a kopiowaniem. A, że swego czasu, sama stałam się ofiarą, takowej pomyłki,
 postanowiłam o tym napisać ;-)




No więc, czym jest wspomniana INSPIRACJA (bo czym jest kopiowanie, każdy dobrze wie ;-) )
Żeby nie było wątpliwości, wspomogę się Wikipedią ;-)

INSPIRACJA 

(wzorowanie się, imitowanie)
Zapożyczanie pomysłów, koncepcji, idei, rozwiązań; wzorowanie się na cudzych przemyśleniach, rozwiązaniach i pomysłach.
Zwykle jest to działanie pozytywne i racjonalne (nie ma większego sensu wymyślać od nowa koła, lub prochu, ani wyważać tzw.otwartych drzwi). Zwłaszcza gdy pierwotna koncepcja (lub kilka pomysłów wziętych razem) stanowi tylko punkt wyjścia do opracowania lub udoskonalenia własnego rozwiązania.

Tak właśnie podeszłam do urządzania własnych wnętrz :-)
Zgromadziłam setki, o ile nie tysiące zdjęć. I po przeanalizowaniu naszych potrzeb, przyzwyczajeń, codziennego rytmu dnia, wyciągnęłam z nich wspólny mianownik.
Wstawiając kiedyś, swoje zdjęcia na forum budowlane, miałam nadzieję, że nawet jeśli ktoś, się nimi zainspiruje, to na tej samej zasadzie ;-)
Jakaż byłam naiwna ! (żeby nie powiedzieć inaczej ;-) )
Po kilku miesiącach, koleżanka podesłała mi link, z podpisem 
"Przed otwarciem usiądź"
Weszłam i najzwyczajniej w świecie, zatkało mnie, a potem szlag mnie trafił !
Moim oczom ukazała się, istna kopia moich wnętrz - ściany, podłogi, meble, nawet te same dodatki w tych samych miejscach !!!
A Pani grzecznie dziękowała za pochwały.........oczywiście nie było,
ani słowa o tym, ze jej wnętrza są MOCNO zainspirowane moimi ;-) 
Ba! są wręcz ich plagiatem, co już pozytywne nie jest ;-)
Najpierw się wściekłam, jednak już po chwili zrobiło mi się, tej Pani po prostu żal ..........

Dobra, bo się rozpisałam ;-) Pora na kilka fotek :-)
Na prostym przykładzie, pewnej czarnej konsolki, pokażę Wam, o co mi chodzi ;-)

Jako pierwsza jej piękno, dostrzegła Karolina :-)



Później Marta



I w końcu ja ;-)




Jak widać - ten sam mebel, 3 zupełnie różne wnętrza :-)
A najfajniejsze w tym wszystkim, jest to, że budowałyśmy i wykańczałyśmy nasze domy, praktycznie w tym samym czasie :-)
( Ja i Karolina nawet wprowadzałyśmy się tego samego dnia - 07.07.2012 ).
Jedna, drugą, o wszystko wypytywała, a pomimo tego, nasze domy są całkiem różne.
Niepowtarzalne, takie NASZE :-)

Da się ???  Da.
Tylko trzeba chcieć i wykrzesać z siebie, choć odrobinę kreatywności :-)

W tym miejscu chciałam jeszcze, bardzo podziękować Marcie i Karolinie, za zgodę na publikację ich zdjęć.
Dzięki Kochane moje :-*

Ola


20 komentarzy :

  1. Świetny post !
    Świetny blog !
    Super się czyta, spora dawka humoru, wartościowa treść, brawo Olu !
    A co z nagraniem ? Bo rzuciła mi się w oczy, propozycja Muratora, dotycząca nagrania Waszych wnętrz. Gdzie można, albo będzie można zobaczyć film ?
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję, bardzo mi miło :-)
    Co do propozycji Muratora, to owszem padła takowa.......Jednak, po zastanowieniu, doszliśmy do wniosku, że nie mamy ochoty na film, w dodatku z nami w roli głównej ;-) i odmówiliśmy.
    Także nagrania nie będzie.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Przyznam, że również mnie zatkało jak zobaczyłam wnętrza TEJ PANI. Jej dom nie był nawet na pograniczu inspiracji to czyste KOPIUJ WKLEJ.

    Czarna konsolka również i mnie urzekła, za jakiś czas podeślę swoją zupełnie inną wersję aranżacji :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O super !
      W takim razie, będę czekać na fotki ;-)

      Usuń
  4. Z jednej strony pokazując zdjęcia publicznie można się z tym liczyć, że trafimy na kogoś kto nie rozumie, że takie działania są nie zgodne z prawem, z drugiej nie rozumiem jak można się jeszcze plagiatem chwalić :/ Choć owa Pani jest chyba hmmm....dziwna, bo do dziś dnia nawet nie była łaskawa swoich zdjęć usunąć, mam nadzieję, że chociaż prywatnie Cię przeprosiła. Wielka szkoda, że po prostu nie odezwała się na forum i nie poprosiła o pomoc.
    Z konsolką bardzo fajny przykład. Wszystkie trzy domy piękne, a zupełnie od siebie różne. Takich powtarzających się elementów było na forum bardzo dużo, a jednak każdy dom był inny. Chyba każdej z nas forum dało bardzo dużo, każda znalazła pomoc, inspirację i miło spędziła czas. Ja Wam dziewczynki bardzo dziękuję za wspólnie spędzony czas, bo dużo na tym zyskałam i mój dom też :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do mnie też się nie odezwała i raczej już się nie odezwie ;-)
      Jeśli chodzi o Fm, to zgadzam się całkowicie :-)
      Pozdrawiam :-*

      Usuń
  5. Ja rowniez duzo czerpie z Fm, ale nie tworze kopii....
    pieknie napisane Ola, jest zasadnicza roznica miedzy: inspirowanie sie a kopiowanie :-)

    ide nadrabiac dalej :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mała prośba/sugestia, do wszystkich komentujących. Dużo komentarzy pojawia się jako "anonimowy", bardzo bym prosiła, żeby chociaż podawać swoje imię/pseudonim.
    W Opcji "komentarz jako:" wybieramy "Nazwa/adres URL" Tam można wpisać imię/pseudonim, adres URL zostawiamy pusty i gotowe ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teraz bede wiedziala jak to robic :)
      post wyzej,jako anonim to ja :)

      Usuń
  7. Odpowiedzi
    1. Spokój..............to tylko dlatego, że minęło już trochę czasu.........post napisany w dniu, w którym zobaczyłam ową realizację, zdecydowanie nie nadawałby się do publikacji ;-)

      Usuń
  8. Ola super pokazałaś różnice między kopią a inspiracją :)

    Szkoda że ludzie nie potrafią sami nic wymyślać a mieszkanie w kopii i chwalenie się tym na forum to już niezły hard rok. Świat internetu jest mały.

    OdpowiedzUsuń
  9. Hej Olu,fajnie, ze znów jesteś..i Twój super dom:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wielkie dzięki :-*
      No i oczywiście, witam serdecznie :-)

      Usuń
  10. AA oczywiście w pełni zgadzam się ,ze jest o ogromna różnica miedzy inspirowaniem się czyimś pomysłem a kopiowaniem..

    OdpowiedzUsuń
  11. Mam nadzieję, że coraz więcej osób zacznie tą różnicę dostrzegać ;-)
    Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Witam przepiękny ma Pni dom bardzo proszę o podanie jakiej firmy jest ta cudna konsola ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :-)
      Przepraszam, że tak późno odpowiadam, ale jakoś umknęło mi to pytanie ;-)
      Konsola to tzw. no name ;-) Kupiona na allegro.
      Pozdrawiam :-)

      Usuń

Copyright © 2014 My yellOw zOne

Designed By Darmowe dodatki na blogi