niedziela, 20 lipca 2014

Kuchnia ....czyli podróży po moich wnętrzach część II


Zbieram się do napisania tego posta od kilku dni i jakoś zebrać się nie mogę ;-) Bo, a to fotki na innym komputerze, a to znowu, siostra jest u mnie od kilku dni :D 
I jedyne czym się zajmuję po pracy, to jak mawia moja koleżanka -
"pogłębione badanie rynku" :D ;-) 
(moja szafa na tym korzysta, gorzej z portfelem ;-) )
A to znowu upał jest tak nieznośny, że nie sposób zebrać myśli .........
No, ale w końcu mam chwilę, na burzę się nie zbiera,
więc niespodziewana przerwa w dostawie prądu ,raczej nam nie grozi ;-) 
Fotki są, siostrę wieczorem wsadziłam w autokar do Pl (jest już w domu,na szczęście, bo jechała Sindbadem, dzień po wypadku autokaru tej linii )
więc pora zaprosić Was do naszej kuchni :-)

Jak już wcześniej wspomniałam, kucharka ze mnie żadna ;-)
 Gotować nie lubię, raczej robię to, bo po prostu muszę ...a największą przyjemność z jedzenia mam wtedy, kiedy to mąż coś dla nas ugotuje ;-) 
Dlatego nasza pierwsza, własna kuchnia, miała być piękna, funkcjonalna i "szybka" w sprzątaniu,żeby jak najbardziej uprzyjemnić i ułatwić mi, tą nielubianą czynność ;-)

I według nas taka właśnie jest :-) Także czas, który poświęciłam na rozrysowanie i zaplanowanie każdego, najdrobniejszego szczegółu, został mi wynagrodzony.
Postawiłam na kolorystykę, według mnie ponadczasową, która nigdy się nam nie znudzi,
którą łatwo odmienić dodatkami, a która dodatkowo współgra z resztą domu.







Nie bójcie się białych ,lakierowanych frontów w kuchni !!!Po dwóch latach użytkowania, mogę spokojnie powiedzieć, że są bezproblemowe, jeżeli chodzi o utrzymanie ich w czystości. 

Blaty są z granitu Premium Black, zostały podwyższone do 90 cm., co polecam każdemu ;-)
 Bo pomimo iż mam zaledwie 160 cm. wzrostu,
nie wyobrażam sobie pracy, przy standardowych 85cm.

I tu od razu przestrzegam -jeśli ktoś nie ma zamiaru, codziennie przecierać blatów, to lepiej niech sobie czarny granit odpuści ;-)
Mnie to nie przeszkadza, bo robiłabym to, niezależnie z czego by one były ;-)




Super funkcjonalna okazała się bateria z podwójną wylewką .
Od razu przyznaję, że zdecydowałam się na nią, ze względu na piękny wygląd,
a praktyczność dostałam w bonusie ;-)



Magic Corner -świetny sposób (niestety drogi ) na zagospodarowanie szafki narożnej


Szuflady wewnętrzne -fajne, choć mało praktyczne, bo żeby dostać się do wybranej szuflady, trzeba otworzyć 2 fronty .
Na szczęście mam je tylko w wysokiej zabudowie .Zastosowałam je po to, żeby zachować symetrię frontów.



Wszystkie zawiasy i prowadnice, mają tzw."cichy domyk" .I tu jestem baaardzo na TAK, takie rozwiązanie zagwarantuje Wam znacznie dłuższą, bezawaryjną eksploatację kuchni .

A na koniec, moje kuchenne marzenie, które długo, ze względu na cenę stało pod znakiem zapytania .
Jednak jest i cieszy nie tylko mnie, każdego dnia :-)


Muszę się jeszcze pochwalić, że naszą kuchnię docenili również Forumowicze z Forum Muratora i wybrali ją
Najpiękniejszą Kuchnią pokazaną na FM w pierwszej połowie 2013
Za co jeszcze raz DZIĘKUJEMY :-)

O kuchennych gadżetach (tak ,tak jestem gadżeciarą ;-) i dobrze mi z tym ), którym uległam napiszę przy innej okazji .Tymczasem życzę Wam miłego dnia, rozpoczętego pyszną kawą,
Ola

=============================================
Specjalnie dla Szarlot :-)
Łączenie blatu


52 komentarze :

  1. Hej Ola, zdradź proszę jakiej firmy jest bateria w kuchni i czy ściana za baterią mocno się chlapie? Czy sprężynki nie są trudne w utrzymaniu czystości?

    Jak użytkuje się mikrofalowke ukryta w szafce? Czy nie jest to problematyczne?

    Jak sprawuje się podwieszany zlew, czy brak suszarki nie jest odczuwalny?

    Dzięki wielkie! :)
    Ania

    OdpowiedzUsuń
  2. Hej Aniu ,
    Bateria to Franke Ampla ,trafiłam na nią, w De, super promocję ,bo za cenę w Pl na pewno bym jej nie kupiła ;-) Dlatego warto szukać u naszych zachodnich sąsiadów.Ze sprężynką nie ma problemu ,myślę ,że to również zasługa stacji uzdatniania wody.
    Ściana nie chlapie się prawie w ogóle , a jeśli już to przecieram ją wilgotną gąbką (farba jest lateksowa-zmywalna ) i po sprawie :)
    Mikrofalówkę w szafce bardzo sobie chwalę .My akurat nie korzystamy z niej zbyt często ,ale moim zdaniem ,takie rozwiązanie sprawdzi się u każdego .Przy montażu kuchni kazałam ,za mikrofalą zamontować ,poziomo listewkę ,jako ogranicznik i dzięki temu przy otwieraniu czy zamykaniu jej drzwiczek ,nie wsuwa się ona wgłąb szafki ,tylko cały czas pozostaje na swoim miejscu.
    Podwieszany zlew spisuje się rewelacyjnie ,mogę zgarniać okruszki z blatu bezpośrednio do niego ;-) Ja braku suszarki nie odczuwam ,i ponownie również bym jej nie zrobiła.Ale to już bardzo indywidualna kwestia.
    Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzięki Olu. Ja właśnie zaczynam u siebie powoli planowanie kuchni wiec twoj post i opinia są super pomocne dla mnie. A ogranicznik dla mikrofali to strzał w 10!

    Wannę zamawialam z DE to i za baterią się chętnie rozejrze :);)

    OdpowiedzUsuń
  4. Cieszę się ,że mogłam pomóc :-)
    Jak będziesz mieć jeszcze jakieś wątpliwości ,to pytaj śmiało ;-)

    OdpowiedzUsuń
  5. hej Ola to ja Monika, nie umię sobie konta zalożyc

    OdpowiedzUsuń
  6. Bateria Ampla to moje "must have" Swoją drogą zeszytu nie wystarczy na listę przedmiotów obowiązkowych w moim domu. Widziałam ją na żywo w salonie mebli kuchennych i cudo! Zastanawiam się tylko czy nie będzie za wysoka. W pokaźnym wnętrzu wystawowym niemal gubiła się, ale jak będzie się prezentować w sporej ale jednak normalnej kuchni. Możesz mi Olu napisać, jaka jest wysokość Twojej Ampli? W necie widziałam różne specyfikacje, zaczynam się zastanawiać czy są różne rodzaje Ampli.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nie mam teraz możliwości zmierzenia ,ale ok. 80 cm. ma na pewno.Nasza kuchnia ma ok.15m2 dodatkowo jest otwarta ,co zwiększa wrażenie przestrzeni ;-) Jeśli Twoja jest podobnych wymiarów ,gwarantuję ,że będzie ok. :-)

      Usuń
    2. Dziękuję za odpowiedź. Moja kuchnia też ma około15m2 i też jest otwarta, więc spokojnie mogę sobie taką sprawić. Co jakiś czas mój mąż słyszy "jak Ola wybrała, to można brać ciemno". Jesteś niezawodnym źródłem najlepszych wyborów. Miałam okazję się o tym przekonać wybierając farbę do jadalni i kuchni. Ileż ja się namazałam próbkami szukając właściwego odcienia szarego. Zależało mi na "ciepłej" szarości takiej troszkę przełamanej a lądowały próbki koloru szaro-burego, mysiego. Przypomniałam więc sobie, że zanotowałam sporo Twoich rozważań i przeszukałam notatki i znalazłam nr farby, jakiej u siebie użyłaś. Przytargałam puszkę na próbę i walnęłam przy pozostałych próbkach. Eureka. To było to! Ech, już kilkakrotnie przyznałam się na forum, że dużo będzie z Twoich wnętrz u mnie...Betony od Ludiana, teraz farba...Dojdzie kuchnia na podobieństwo Twojej (waham się nad uchwytami na rzecz takich jak u MarJelki) i trochę jeszcze...Po prostu idealnie trafiłaś w mój gust. Najchętniej wzięłabym sobie przygarnęła Twoje wnętrza i oszczędziłoby mi to nerwów, ale muszę powalczyć sama. Ale jeśli coś od Ciebie komponuje mi się w moich wnętrzach, "zżynam" od Ciebie i oddycham z ulgą, bo to jest dobre. Oczywiście nie jestem tego typu osobą, jak pewna pani R, więc mogę z czystym sumieniem i podniesioną głową gościć u Ciebie tu.

      Usuń
    3. Cieszy mnie, że jednak nie chcesz "zerżnąć" jak leci, tylko dołożyć też część siebie ;-) Bo to właśnie nasz wkład własny, zagwarantuje nam, że w naszych domach/mieszkaniach będzie nam się dobrze mieszkać. Bo przecież każdy ma swoje nawyki, przyzwyczajenia. Co dla jednego będzie super, praktycznym rozwiązaniem, dla drugiego już niekoniecznie ;-) Dlatego ja zawsze podkreślam, że przy urządzaniu naszych czterech kątów, powinniśmy przede wszystkim kierować się, potrzebami jego przyszłych mieszkańców. Mnie zachwyca wiele domów, a niejednokrotnie, po dłuższej refleksji dochodzę do wniosku, że jednak nie mogłabym tak mieszkać na co dzień ;-) Dlatego życzę trafnych decyzji :-)

      Usuń
  7. Olu jak dobrze znów zobaczyć Twój śliczny domek :) Możesz być z siebie bardzo dumna, że bez pomocy architekta stworzyłaś tak dopracowane i ciekawe wnętrza, masz dziewczyno talent!! A że wnętrza nadal przede mną na pewno sama nie raz będę miała jakieś pytania techniczne. Czekam z niecierpliwością na kolejne wpisy.

    OdpowiedzUsuń
  8. Strasznie sie cieszę,że Cię tu "widzę" :-) Dziękuję :-) I oczywiście pytaj do woli ,postaram się pomóc ;-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Hej Ola!!
    Znalazłam lampy, które w sumie podobają nam się bardzo, poślę Ci fotki oki, oceń czy będą mi pasowały!! :)
    Lampy nazywają się Blister, są na Showroom u Hazelki, pojedyńczą chcemy dać do kuchni, potrójną nad stół śniadaniowy, a wiekszą siódemkę nad stolik przy kanapie!! co ty na to? :)Gosia S.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej,
      wieczorem na nie zerknę i Ci odpiszę :-)
      Pozdrawiam :*

      Usuń
  10. Hej Olu,

    Jestem i zasiadam do lektury :*

    Emi

    OdpowiedzUsuń
  11. Hej Olu,
    czy pamiętasz jakiej szerokości jest szafka i magic corner? Z góry dziękuję, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej ,
      Ok.100 cm., ale daj znać jeśli Ci zależy na konkretnym wymiarze, to zmierzę w przyszły weekend ;-)

      Usuń
  12. Jeżeli to nie problem to poproszę o konkretne wymiary. Mam jeszcze pytanie jaka szeroka jest blenda, chcę 5 cm ale nie wiem czy to nie będzie mało. Dzięki;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ok., nie ma problemu ;-) Podam w przyszły weekend, bo dopiero wtedy będę miała możliwość zmierzenia.
      ( blendę również wtedy zmierzę )

      Usuń
  13. Ola,
    czy Twój blat pod oknem jest wykonany z jednego kawałka kamienia, czy ma łączenie? Wykonawca zastrzelił mnie propozycją wykonania blatu z łączeniem na środku,twierdzi, że przy długości 300 cm, i 4 otworach w blacie (płytka, zlew,bateria, dozownik) będzie znacznie bezpieczniej w łączeniem:( - a ja tego nie widzę....

    Szarlot

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej,
      Mój też jest łączony. Ma ponad 400cm., więc tak szerokich płyt nawet nie było ;-) Ale jest to zrobione tak dyskretnie i dobrze, że nawet z bliska nie rzuca się w oczy :-)
      Jestem w przyszłym tygodniu w domu, więc zrobię Ci fotkę z bliska, żebyś mogła zobaczyć jak to wygląda ;-) Wtedy na pewno się uspokoisz :-)
      Zrobię aktualizację tego postu, także fotka łączenia będzie na samym dole, w tym poście.
      Pozdrawiam :-*

      Usuń
    2. Przyjrzałam się fotkom i zerknij na to zdjęcie baterii, zrobione w stronę ściany z zegarem - widać na nim to łączenie ;-)
      Ale dokładną fotkę i tak Ci zrobię i wrzucę, tak jak obiecałam :-)

      Usuń
  14. Ola,
    trzeba się faktycznie bardzo wpatrzeć, by dostrzec łączenie!!!!!
    Czyli jednak masz - przy 4 metrach to oczywiście nieuniknione:)
    Uspokoiłam się trochę, bo sądziłam, że pan mi wciska kit:)

    A jaką masz odległość między wyspą a niską zabudową?
    Ja mam 120 cm, ale wydaje mi się, że to trochę za mało, i chcę przestawić wyspę o 10-15 cm:)

    Szarlot

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zrobię Ci jeszcze dokładną fotkę :-)
      120cm. to moim zdaniem wystarczająco ;-) U mnie jest 110 cm., i jest naprawdę wygodnie.
      W kuchni spokojnie mogą pracować 2 osoby, bez wchodzenia sobie w drogę ;-)

      Usuń
  15. Arleta, podaję obiecane wymiary :-)
    Szafka ma 108 cm., Magic Corner 95 cm., a blenda 3cm.
    Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  16. Dzięki Olu:) - słuchaj skoro to już seria STO PYTAŃ DO:) - pozwól, że zapytam, jaką dużą masz wyspę, i ile cm na ścianę z oknem zachodzi opaska z granitu?

    Szarlot

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pytaj do woli ;-)
      Wyspa ma 180x90 cm.
      Opaska z granitu ma 5cm.
      Pozdrawiam :-)

      Usuń
  17. Dziękuję Ci BARDZO!!!!
    Jutro potwierdzamy blat, więc wiesz, jeszcze pytania i wątpliwości były:)

    Szarlot.

    OdpowiedzUsuń
  18. Witaj Olu mogę spytać,gdzie można kupić takie betonowe doniczki,które masz w jadalni na stole??pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  19. Witam,
    doniczki kupione w Niemczech, w sieci sklepów ogrodniczych DEHNER.
    Pozdrawiam

    =====================================================
    Jeszcze raz prośba do Wszystkich komentujących, aby wpisywać swoje imię/pseudonim.
    Wystarczy w zakładce "Komentarz jako" wybrać opcję "NAZWA / ADRES URL" W rubryce "NAZWA" wpisujemy imię/pseudonim etc. Rubrykę "ADRES URL" pozostawiamy pustą i gotowe ;-)
    Dzięki

    OdpowiedzUsuń
  20. Hej dziękuję za odpowiedź.Witam się i przedstawiam ;-)

    OdpowiedzUsuń
  21. Piękna kuchnia, a mam takie pytanie co do podwieszanych sufitów w kuchni jaka wysokość i szerokość jest. Pozdrawiam Kasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :-)
      Wysokość - 15 cm.
      Szerokość - taka jak blatu pod oknem, czyli 62 cm.
      Pozdrawiam :-)

      Usuń
  22. Witam,
    Jakiej grubości masz blat z granitu przy zabudowie niskiej?
    Jaką grubość ma granit przy wyspie? Czy nogi wyspy są tej samej grubości?

    Pozdrawiam,
    Olga

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszędzie ( zabudowa pod oknem, wyspa, nogi ) granit ma 3 cm.
      Pozdrawiam :-)

      Usuń
  23. Dziękuje za odpowiedź :-) Czy w blacie przy zlewie posiadasz jakiś ociekacz?
    Właśnie wykańczam kuchnię chciałabym zamówić granit i zastanawiam się nad rowkami ociekacza czy warto je wyfrezować. Wizualnie lepiej zlew podwieszany prezentuje się bez ociekacza :-) Czy można żyć bez ociekacza?

    Pozdrawiam,
    Olga

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tu musisz odpowiedzieć sobie na pytanie: "czy dużo zmywasz ręcznie" ?
      Ja sporadycznie, pojedyncze rzeczy, dlatego ociekacza nie zrobiłam (bo mi się wizualnie nie podoba). Decyzji nie żałuje :-) Tak jak wspomniałam, zmywam pojedyncze rzeczy, więc albo od razu je wycieram i chowam (bo nie lubię mieć nic na wierzchu) albo zostawiam w zlewie do wyschnięcia ;-)

      Usuń
  24. Hej Olu, czy możesz mi powiedzieć jakie wymiary ma u Ciebie wnęka pod wysoką zabudowę? Czy wystarczy zostawić taką szerokość jaką mają szafki lub sprzęty agd, czyli np. 3x60 cm czy trzeba dodać jakiś zapas. Z góry dziękuję za odpowiedź :)
    Iza

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej,
      Dokładnie już nie pamiętam, a nie mam teraz możliwości zmierzenia :-/ Wysokość ok.210 cm., szerokość ok.180 cm. Ale na pewno były dodawane milimetrowe zapasy (do wartości które podałam), które uzgadnialiśmy z wykonawcą mebli ;-)
      Pozdrawiam :-)

      Usuń
  25. Hej Ola mam pytanieodnośnie wyciskacz do cytrusów Alessi,który masz,chciałabym go sobie kupić i wacham się nad rozmiarem mini lub standardowym dużym,czy twój to ten duży(ten przemawia do mie bardziej)? A czy jest wart polecenia,bo czytałam bardzo dużo pozytywnych opinii,oczywiście design na pierwszym miejscu :-)
    Przy okazji spytam z czego macie cokoły przy szafkach kuchennych?Z góry dzięki i pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam właśnie ten większy ;-) Polecam, ja kupiłabym go raz jeszcze :-)
      Cokoły to szczotkowane aluminium.
      Pozdrawiam :-)

      Usuń
  26. Cześć,
    Czy posiadasz na wyspie dostęp do gniazda elektrycznego?
    Proszę o info ponieważ nie mogę znaleźć "fajnego" rozwiązania dla mojej wyspy :-)

    Pozdrawiam,
    Olga

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mam, bo uznałam (słusznie) że nie będzie mi potrzebne.
      Ale jeśli mogę coś polecić, to fajnym rozwiązaniem jest Power Port.
      Pozdrawiam :-)

      Usuń
  27. Hej mam pytanko odnosnie wykonawcy kuchni. Byla robiona w Pl czy w De?
    Znalazlam zdjęcia Twojej kuchni w Przyludzki kuchnie i wnętrza i zastanawiam sie czy warto u nich zamówić kuchnie.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W Polsce :-) Nasz domek jest w Polsce ;-)
      Ja ich polecam z czystym sumieniem :-) Przyłudzki to wykonawca, nie tylko naszej kuchni, ale i gabinetu, szafy w wiatrołapie i holu, garderoby i szafki w łazience przysypialnianej :-)
      Pozdrawiam :-)

      Usuń
  28. Piękna kuchnia. Pewnie dużo $ i czasu poświęcone. Dziękuje za relację zdjęciową może coś ściągnę z Twoich pomysłów. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  29. Bardzo piękna kuchnia, nic tylko pozazdrościć :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Przepiękna, nowoczesna kuchnia. A gdzie można kupić taką fajną baterię na sprężynie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki ;-)
      U naszych zachodnich sąsiadów ;-)
      Pozdrawiam

      Usuń

Copyright © 2014 My yellOw zOne

Designed By Darmowe dodatki na blogi